Možná jste si všimli, že zhruba od začátku roku začíná na vašich fejsbukových zdech a soundcloudových profilech znovu pomalu vystrkovat růžky jeden z nejzásadnějších labelů DnB historie - Good Looking Records - založený dnes už legendárním LTJ Bukemem (vlastním jménem Dan Williams). Label od svého vrcholu přibližně na přelomu milénia a v první polovině minulého desetiletí pomaličku upadal, až v roce 2010 zastavil činnost úplně.
Na začátek by možná neškodila trocha historie. Skalní fandové DnB, potažmo Good Looking Records, kteří by mohli recitovat katalogová čísla z roku´98 zpaměti a spí s near-mintovým GLR001 pod polštářem, samozřejmě mohou přeskočit další dva odstavce ;) Vůbec první track z dílny LTJ Bukema - Demons Theme - se oběvil někdy během roku 1991 na dubplatech. Zprvu se Danny své tvorbě moc nevěřil a chtěl 12"ku vydat na labelu Basement Records. Ovšem dubplate měl takový úspěch, že nakonec založil po domluvě label vlastní - GLR. Prvních, řekněme 20 záznamů v katalogu opravdu určovalo směr tehdejšího junglu a drum & bassu a hráli je snad všichni DJs, kteří něco znamenali.
Singly jako Piano Tune, The Bell Tune, The Western, Music, A Couple of Beats nebo Atlantis vpodstatě definovaly od základu žánr nazývaný Intelligent Drum&Bass a nejeden producent si je v následujících letech vzal minimálně jako inspiraci. Postupem času (zhruba po roce 2000) se bohužel kadence jednotlivých releasů stále zmenšovala a i kvalita začala (až na vyjímky) relativně stagnovat. Už to nebyly xtra originální dvanácti-palcovky, které udávaly tempo DnB a jungle scény v anglii. Byly to spíše znovu provařené "klasiky" podle dobře fungujícího receptu, které jely na setrvačnosti prvotních mega-úspěchů. Samozřejmě tímto udržovacím stylem label postupně ztrácel na významu a ustupoval pomalu do pozadí. Good Looking Records v zásadě nikdy neutichly úplně, i když se najdou dvě hluchá místa, kdy vlastně žádné releasy nevyšly (2005-2006 a 2010-2012). A to jsme se zatím nezmínili o nespočtu sublabelů, které pod GLR patří. Mezi ty nejdůležitější patří Looking Good Records a ty "nedrumové" zastupují hlavně Earth a Cookin Records.
Nu, dlouho ta nečinnost nevydržela a pouhé ježdění po parties Dannyho už asi také omrzelo, takže tu po 3 letech máme další pokračování do už tak úctyhodného katalogu GLR. Začalo to nenápadně, reworkem starší pecky "Atlantis" o který se postaral Marky a S.P.Y. To byla samozřejmě sázka na jistotu. Po ní přišel další rework, tentokrát od Technicolour, a opět neméně známého singlu "Music". Pak už dal LTJ prostor ostatním a do dnešního dne máme celkem 5 dalších vinylů od jmen jako jsou Paul SG, SoulTec, Flowrian, Submorphics a dalších předních producentů intelligent drum & bassu.
Kromě toho už v dubnu vyšla EPčka "The Session" a "Pressesion", na kterých se představí, kromě mých oblíbených EZ Rollers, kteří se svým trackem "Hope & Inspiration" opět nezklamali, i další jména, jako dRamatic & dbAudio, Vandera, Furney nebo Random Movement. Bohužel jsou EPčka dostupná pouze v digitálním formátu, nicméně některé tracky byly převzaty z dříve vydaných vinylů.
Posledním kouskem do sbírky je longplayer, který vyšel tento týden - Collectivism. V něm najdeme kompilaci jak už letos vydaných chuťovek na Good Looking Records, tak i úplné novinky - celkem 15 tracků + mix. Tady by vám určitě neměly uniknout singly "mSdoS & Ted Ganung - Fallout", "Motta & mSdoS - Dots" a "Paul T & Survival - Gong".
Jak vidíte, v Good Looking Records přez rok nezaháleli a podle ohlášených projektů, jako je další vydání série Producer - tentokrát ve stylu japonských pohodiček pod taktovkou Makota a třeba vydání předlouho (snad už skoro 20 let) schovávného tracku "Atmospherical Jubilancy" se máme opravdu na co těšit. Doufejme, že nasazené tempo GLR už nepustí a nenechá inteligentní DnB (zase) naholičkách :)
Všechny releasy můžete stáhnout přímo na Good Looking Storu. Pokud chcete objednávat vinyl, doporučujeme RedEyeRecords.