ROZHOVOR

Exkluzivní rozhovor se Zardonicem ke Stepsletu

V rámci evropské tour přiletí venezuelská hvězda Zardonic na návštěvu do Brna, na pravidelnou party s názvem Stepslet. Exkluzivní rozhovor, který nám Zardonic poskytl, není jen o hudbě,  je o jeho domově, tamní politické situaci a také o jeho soukromí. Skvělé a zajímavé čtení, doporučujeme!

Exkluzivní rozhovor pro Stepslet : Zardonic  (Big Riddim / Venezuela)


-Když se řekne Zardonic, jako první se mi vybaví track Policia. Jaké byly začátky a jak jsi se dostal od metalových demáčů až k Drum & Bassu?

Vždycky jsem byl hodně všestranný člověk.  Našel jsem svojí útěchu v metalu, nicméně Zardonic byl jeden z mnoha projektů, který jsem měl rozjeté a dostalo se mu největšího zájmu veřejnosti a tak se stal mým hlavním zaměstnáním. Na každý pád metal mě stále baví, bavil a bude bavit a tak bylo jasný, že ho nějak narvu i do svého EDM projektu. To je ten důvod, proč Zardonic má tolik tracků poháněných metalem. „Policia“ není zrovna úplně metalová, ale moc dobře chápu proč se z ní stal hit na Drum and Bassové scéně, ale upřímně: track o kterém teď všichni mluví je „Bring Back The Glory“, který už má přes milion zhlédnutí na Youtube. A to je přesně to, co ode mě lidi můžou čekat. Víc zatraceně dobrého metalem poháněného EDM.


-Vím o Tobě, že máš i nějaké side projekty - Ambientový, Black-metalový.. Pověz mi o nich něco a co pro Tebe znamenají?

Bohužel je to tak, že už asi nebudu moct pokračovat v práci na svém black metalovém projektu, páč Zardonic je fakt časově náročný, ale jak jsem říkal, pokusím se to všechno nějak propojit právě pod hlavičkou Zardonic a ten tak bude znít mnohem víc metalově než tomu bývalo. A co se týče temně ambientového projektu Triangular Ascension, tak ten mě dost osvobozuje.. jakože je to pro mě taková osobní věc, kterou si uklidňuji duši a nutno podotknout, že si získává dost posluchačů na Dark Ambient scéně, která je sice malá, ale zato hodně věrná. Vyznačuje se třeba tím, že její posluchači si raději spíš koupí CD, nebo vinyl, nebo dokonce i kazetu, než aby si stáhli track. Je to jeden z důvodů proč tam vychází tolik zajímavých balení, které obsahují krom hudby všechno možné, od boxů vyřezávaných ze dřeva po kusy látky. Je to super-geeky a mám to fakt rád.!


-Jak moc je v Latinské Americe rozšířený Drum & Bass? Nebo vlastně, jak to na vašem kontinentu vůbec vypadá s elektronickou hudbou? Průměrný Evropan o Venezuele ví jen tolik, že kolik obyvatel, tolik kilo drog ( smích ).

Chápu, že ti to přijde vtipný, ale pro mě osobně je to ostudná a potupná věc. Moje pozice je jasná a pevná, jsem tvrdě proti jakémukoliv prodávání drog a přeju si, aby drogy vůbec neexistovaly. Jediná droga, kterou potřebuji je hudba a všechny ostatní co jsem kdy vyzkoušel mi vůbec nic nedaly. Po THC jsem byl jen ospalý a hladový, možná na chvíli jsem byl veselý, ale nic čeho bych nedokázal dosáhnout střízlivý. Po kokainu jsem byl jen plný úzkosti a zamlžily se mi myšlenky, nemluvě o tom, že mi zničily nádherný vztah. Po MDMA (účinná látka v extázích) jsem jen měl žízeň a deprese. No a taky si pamatuju, jak se nějaký mládežník předávkoval na parketu 10 minut po začátku mého setu a začal zvracet krev, protože měl šílený bolestivý křeče. Lidi byli v šoku a já jsem musel zastavit hudbu a odmítnul jsem pak hrát dál.  Takže aby bylo jasno, nasrat na drogy. Díky.

Venezuela je nádherná země plná multikulturního bohatství a je tu fakt hodně světových úspěchů, za kterýma stojí v pozadí nějací Venezuelani. Polovina Latinské Ameriky byla osvobozená pod vedením Venezuelana Simóna Bolívara. Dr. Jacinto Convit, Venezuelan, vynalezl vakcínu proti lepře a jistým typům rakoviny. Alejandro Ghersi (známý těž jako Nuuro) je jeden z producentů posledního alba Kanye Westa. Jakože seru z vysoka na Kanye Westa a jeho hudbu, ale nikdo nemůže popřít, že tu mluvíme o fakt top světovém byznyse. Rovněž nezapomínejme na ikony jako je Sepultura z Brazílie.

A co se týče elektronický hudby, je tu hodně silná scéna, ale ne co se týče Drum and Bassu. Jsou tu nějaké partičky, co dělají skvělé party, ale nejprodávanější žánry jsou Hard Techno, Minimal Techno a House. Argentina a Chile mají teď asi nejvíc viditelný producenty Minimal Techna na celém světě, Ricardo Villalobos a Barem. Pro ty co by snad chtěli někoho podceňovat jen proto, že je z latinský Ameriky mám vzkaz: kurevsky se mýlíte a Zardonic je toho důkaz. Takže se na Stepsletu připravte na pořádný výplach mozku!


-V loňském roce jsi vydal album "Vulgar Display Of Bass" a letos "Far Beyond Bass". Pověz mi o obou albech a o tracku Revolution.

Revolution je track, kterým jsem se pokusil vyjádřit svojí nasranost a frustraci vůči všem vládám tohodle světa. Tak trochu odráží situaci, v níž žijeme v současné Venezuele, zemi rozdělené na dvě strany: modré a rudé. Nemá to žádný smysl a přesto se furt opakuje celá historie. Lidi buďto slepě věří komukoliv, kdo oponoval Chávezovi a nebo slepě věří, že Hugo Chávez byl tím řešením. Teď, když je prezident oficiálně mrtev (existují audionahrávky siřící zvěsti, že je stále naživu, jen je obětí únosu) máme tu jiného týpka, který to rozhodně nevede o nic extra líp. To je důvod, proč se v Revolution říká Tear apart the powers that control the nation. (Roztrhej síly, který ovládají národ.) A jedinou cestou, jak je roztrhnout, je ignorovat je. V okamžiku, kdy jsem se rozhodnul dělat si jen to svoje, makat na muzice a srát na politiky, jsem ucítil svobodu. Právě proto, že jsem si uvědomil, že cokoliv se mi děje a nebo mému okolí, není nic jiného než moje vlastní zodpovědnost.

A co se týče Vulgar Display of Bass a Far Beyond Bass, oba ty názvy jsou inspirovaný deskama Pantery Vulgar Display of Power a Far Beyond Driven. Udělal jsem to, protože Pantera je nejlepší příklad toho, co se tu snažím dělat a kam se Zardonic jako projekt ubírá. Pantera nikdy neměla žádný písničky v rádiích a přesto je to dodnes jedna z nejúspěšnějších metalových kapel v historii. Vyprodala festivaly, stadiony, cokoliv. A to jenom díky tomu, že dělali, co sami chtěli, srali na to, jestli jsou součástí nějakého top listu nebo a-ĺistu (pozn. jde o označení seznamů písní s největší rotací pouštěných radiostanicemi) nebo jakékoliv jiné dementní rádoby-elity. Zardonic je přesně o tom stejném, protože nehraje na hru o nejoblíbenějšího dje. Je prostě jinej a jde jinudy. A hodně lidem se to líbí a následují.


-Když si projíždím Tvou diskografii, je napěchovaná hudbou všeho druhu. Kolik času trávíš ve studiu a jak plánuješ, co zrovna napíšeš, nebo prostě sedneš do studia a děláš co Tě zrovna napadne?

Běžně strávím ve studiu denně 12 až 16 hodin a už to tak dělám asi 10 let, vyjma víkendů. Někdy dělám hudbu, někdy jen brouzdám po sítích, jindy zase najímám lidi, aby pro mě něco udělali (nebo se to někdy učím sám, páč občas nenajdeš nikoho efektivního) a nebo hraju nějakou hru, jsem velký pařan. Když dělám hudbu, tak mám buďto v hlavě jasný koncept a nebo mám nějaký startovní bod a pak se jen totálně odevzdám sequenceru. Někdy mě dost překvapí. Když ale nemám žádnou inspiraci, tak jen designuji nějaké cool samply, které si schovám na později, kdy se hodí. To udržuje jak mě, tak můj zvuk konstantně v pohybu a vývoji dopředu.  


-Jaké releasy od Tebe můžeme výledově očekávata a na jakých labelech?

No buďto to budou nezávislé releasy vydané na vlastní náklady, nebo přijde nějaký major label, protože doposavaď vám labely, který mi pomohly, můžu vyjmenovat na prstech jedné ruky. Zbytek se třeba úplně vykašlal na promo, což vedlo k mrzkým prodejům a to samozřejmě vede k tomu, že nedostanu zaplaceno. Radši bych vydal celou svojí diskografii za jeden dolar, aby si to koupilo všech 40 000 lidí na mojí Facebook stránce. Zatraceně, i kdyby si to koupilo jen 10% lidí na té stránce, tak bych vydělal víc než za celých 10 let svojí kariéry.

No a co se žánru týče, jak jsem řikal, můžete čekat víc metalu, ale i celou škálu EDM beatů: Glitch hop, Electro, Breakbeat, Drum and Bass, Hardcore a nějaký experimentální věci.


-Kde v nejbližší době kromě Česka vystoupíš? Máš nějaká další vystoupení v Evropě a jak často létáš do Evropy?

Dělám turné po Evropě přinejmenším jednou za rok, tak od roku 2010. Byla to Joanna Syze, kdo mě přivezl do Evropy a fakt nevím, jak bych to jinak dokázal, kdyby mě sem bývala nepřivezla. Ostatně, když jsem s ní pak společně vytvořil track „Rodina“, tak to byla perfektní zkušenost a všichni ve východní Evropě ho zbožňují.

Pojedu do Brna, Ostravy a pak ještě podruhé v životě do Prahy. Mám v Česku skvělý kamarády a fakt se těším na to se tam znovu podívat. Ne jen teď, ale kdykoliv to jen v životě ještě půjde.


-Jak vypadají Tvé sety na party, co používáš ke hraní a co od Tebe můžou návštěvníci Stepletu čekat?

Pioneery jedině. Nejlépe s DJM-800 mixákem nebo DJM-2000 Nexus. Ty krámy jsou božský. Tohleto společně s mojí soustavou malých KORG Monotron démonických krabiček mi umožňuje to prošpikovávat náhodnýma ruchozvukama. A s čímkoliv ve všech tempech, s nádechem metalu samozřejmě. Je fakt zajímavé slyšet třeba electro zamixovaný s metalem. Od té doby, co jsem objevil Hypomaniacs, jsem si uvědomil, že musím mixovat víc všemožných věcí, protože je tu tolik dobrý hudby na to, abych se omezoval jen drum and bassem. Takže tak trochu kus od všeho.


-Aktuální Top10?

The Prodigy – Smack My Bitch Up (Noisia Remix)
Hypomaniacs – Breach
Black Sun Empire – Bitemark (Zardonic Remix)
Black Sun Empire – Gunseller (Counterstrike Remix)
Imagin8 – Pure Justice (Zardonic Remix)
Zardonic – Restless Slumber (Gör Flsh Remix)
Zardonic, Throttler & Lowbss – Hypnotized (Black Sun Empire Remix)
Task Horizon ft MC Spyda – iDrive
Zardonic – Deathmachine (Delta 9 & Fiend Remix)
The Prototypes - Habitation


-Díky za Tvůj čas a uvidíme se na Stepsletu m/

Díky brácho, já se taky moc těším a doufám, že se mi podaří napravit nějakou škodu, kterou napáchaly blbosti, co jste slyšeli ze zpráv z médií USA. Brzy na viděnou!



Exclusive interview for Stepslet : Zardonic  (Big Riddim / Venezuela)



-When someone mentions Zardonic, first thing that comes to my mind is the track Policia. What were the foundations and how did you get all the way from metal demos to drum and bass?

I’ve always been a very eclectic person. I did find my solace in metal but Zardonic was one of many projects that I had and it happened to be the one that got the most attention, so it became my job. In any case, since I really enjoyed metal still, I had to put metal back into my EDM project. This is why Zardonic has so many metal-fueled tracks. Policia is not exactly a metal-fueled one and I understand it was a hit in the Drum & Bass scene, but honestly the track that everyone talks about these days is Bring Back The Glory which is already beyond one million hits on YouTube. And that’s what people should be expecting. More metal-fused EDM from me :)


-I know that you got some side-projects - an ambient one, a black metal one.. Tell me something about them and what do they mean for you ?

Unfortunately I don’t think I’ll continue with my black metal projects since Zardonic has been so time consuming, but like I said I will just merge all of it and Zardonic will start sounding more metal than before. As for the Dark Ambient project Triangular Ascension, that’s kind of a liberating thing for me. It’s a personal project to soothe the soul, so to say, gaining a lot of listeners in the Dark Ambient scene which is small, but faithful. Still with the kind of listener base that prefers to buy a CD, or a vinyl, or even a cassette before downloading a track. That’s why you find a lot of interesting packages containing whatever media the music is in. From wooden boxes to pieces of cloth. It’s super geeky and I love it!


-Is drum and bass wide-spread in Latin America or not at all? Or to put it differently, whats the state of affairs of electronic music on your continent? I mean, an average European knows about Venezuela as much as how many citizens that many kilos of drugs (laughter).

I understand this could be a laughing matter to you but personally it is shameful to me. I for one stand strongly against drug trafficking and wish drugs didn’t even exist. The only drug I need is the music and the share of drugs I had in my life never really gave me anything positive. THC just made me drowsy and hungry, maybe happy for moments but that’s not something I can’t achieve being sober. Cocaine made me anxious and blurred my thoughts, not to mention destroying a beautiful relationship I had. MDMA made me thirsty and depressive. And I also remember an experience where a kid overdosed on the dancefloor 10 minutes after the start of my set, vomiting blood as he was having a painful seizure. People were shocked, screaming, I had to stop the music and refused to play any longer. So yeah, fuck drugs. Thank you.

Venezuela is a beautiful country with such multicultural richness you can expect to find a venezuelan behind a lot of the major achievements in the world. Half of Latin America was liberated by the leadership of venezuelan Simón Bolívar. Dr. Jacinto Convit, a venezuelan, developed a vaccin for Leprosy and certain types of Cancer. Alejandro Ghersi (aka Nuuro) is one of the producers behind the latest Kanye West album. I could give two shits about Kanye West and his music but no one can deny that’s big business we’re talking about right there. Also, let’s not forget icons like Sepultura are from Brazil.

As for Electronic Music, there’s absolutely a very strong scene going on but not much in the Drum & Bass side of things. There’s always crews making great parties but the top selling genres are Hard Techno, Minimal Techno and House. Argentina and Chile have perhaps the most prominent Minimal Techno producers in the entire world, from Ricardo Villalobos to Barem.

To those who ever think of understimating someone because of his/her latin american origins, you’re dead wrong and Zardonic is a proof of it. So get ready to be mindblown at Stepslet.


-Last year you released an album "Vulgar Display of Bass" and this year "Far Beyond Bass". Tell me something about them and about your track Revolution.

Revolution was an expression of anger and frustration against the governments of the world. Kind of a reflection of the situation we’re living right now in Venezuela, where the country is divided between two sides: the blues and the reds. It makes absolutely no sense to do this and it’s been repeated throughout history for so long. People either blindly believe whoever opposed Chavez was the solution they needed or that Chávez was the solution. Now that the president is allegedly deceased (there’s an audio leak around with rumors he’s still alive, and kidnapped), we have another dude in power which hasn’t exactly led the country in the best direction either. This is why the track says Tear apart the powers that control the nation. And the only way to tear them apart, is to ignore them. The minute I decided to just do my thing, work on my music and turn my back on all politicians, I felt free. Because I realized that anything that happens with me and my surroundings is nothing but my own responsibility.

As for Vulgar Display Of Bass and Far Beyond Bass, both are titles inspired by Pantera’s Vulgar Display Of Power and Far Beyond Driven. I did that because Pantera is the prime example of what I’m trying to do and where Zardonic is going as a project. Pantera was always a band that got minimal to no airplay, and yet they remain one of the most successful metal bands in history. They packed festivals, stadiums, you name it. Because they did their thing, not caring about being part of a top list, a-list, whatever dumb elite. Zardonic is exactly the same way, because is not above or below your usual top DJs. It’s simply on a different path. A path that many are following.


-When i look through your discography its packed up with all kinds of music. How much time do you spend in the studio and do you plan what you are going to write or is it just like you sit down in the studio and you just make what comes up to your mind?

I spent 12-16 hours in the computer every day since 10 years ago, minus the weekends. Sometimes making music, sometimes networking, sometimes hiring people to do stuff for me (or learning how to do it myself since sometimes I can’t find efficient people), and sometimes playing whatever game you can think of. I’m a big time gamer.

When I make music, I either have a clear concept in my head or I have a starting point and I let myself go with the sequencer. Sometimes it can surprise me. And when I’m not inspired I just design cool samples, save them for later and then load them some other day. That’s what keeps my sound constantly evolving.
 

-What releases can we expect from Zardonic and on what labels?

Either independent releases or a major label because so far, I can only name very few labels that have truly helped me in my career. The rest did little to no promotion, resulting in low sales and of course no payment at all. I’d rather release my entire discography for 1 dollar and have 40,000 people in my facebook page to buy it. Hell, even if 10% of those people buy it, that would sum more money than whatever money I’ve made in 10 years of career.

As for the style of the releases, like I said, expect more metal, and more variety of EDM beats. Glitch Hop, Electro, Breakbeat, Drum & Bass, Hardcore and experimental stuff.
 

-What other places aside from Czech rep. you are about to visit? You got some other gigs around Europe now, how often you fly to Europe? Any places you particularly look forward to visit?

I make a tour in Europe at least once a year since 2010. It was Joanna Syze who introduced me to Europe and I don’t think I could’ve taken that step if it wasn’t for her. Doing our track Rodina was also an amazing experience and everyone in eastern europe loves it!

I’ll be going to Brno and Ostrava, and then Prague for a second time. I have great friends in Czech Republic and I’m absolutely looking forward to go back there, not just this time, but as many times my life allows me to.


-Can you please give us a brief description how do your sets look like at the party? what do you use for playing and what can the visitors of Stepslet look forward to?

Pioneers FTW. Preferrably with a DJM-800 mixer or DJM-2000 Nexus. That shit is beautiful. That together with me making random noises with my lil KORG Monotron monsters. And a bit of everything in every tempo, with a metal feel. It’s interesting to hear Electro mixed with Metal, for instance. Ever since I discovered Hypomaniacs I realized I had to be mixing more varied stuff because there is so much good music out there to just stick with Drum & Bass. So expect a bit of everything!


-Please can you give us your actual Top10?

The Prodigy – Smack My Bitch Up (Noisia Remix)
Hypomaniacs – Breach
Black Sun Empire – Bitemark (Zardonic Remix)
Black Sun Empire – Gunseller (Counterstrike Remix)
Imagin8 – Pure Justice (Zardonic Remix)
Zardonic – Restless Slumber (Gör Flsh Remix)
Zardonic, Throttler & Lowbss – Hypnotized (Black Sun Empire Remix)
Task Horizon ft MC Spyda – iDrive
Zardonic – Deathmachine (Delta 9 & Fiend Remix)
The Prototypes - Habitation


-Thanks a million for your time and we bloody look forward to see you at Stepslet! m/

Me too brother, and I hope I can change some minds on whatever wrong messages you’ve heard from the north american media. See you there!

ČTVRTEK 21.11.2024
Dnes nemáme v partylistu žádnou akci :(